با عروسک هم میشه یک جامعه رو منحرف کرد؟؟؟؟باربی کردن دختران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 4 اسفند 1390
بازدید : 180
نویسنده : امیرحسین ابراهيمي

با عروسک هم میشه یک جامعه رو منحرف کرد؟؟؟؟باربی کردن دختران
جمعه, 17 مهر 1388 ساعت 13:07

باربي کردن دختران

( ... و ليَضرِبنَ بخُمُرِهنَّ علي جُيُوبِهِنَّ و لايُبدينَ زينَتَهُنَّ اِلاّ لِبُعُو لَتِهُنَّ ....) [4]

" و بايد زنان به وسيله مقنعه و چارقد ، سينه و گردن خود را بپوشانند و زينت خود را آشکار نکنند ، مگر براي شوهران و ساير افراد محرم خود "

آيا ميدانيد عروسک باربي مي تواند ، در شکل گيري شخصيت و اندام کودکان ما تاثير گذار باشد ؟انتقال فرهنگ جز با ابزار آن خواسته يا ناخواسته به تقدير و يا جريان عرضه و منتقل نخواهد شد ، شناخت مخاطب و ابزار سازي در راستاي هدف از ملزمات در اين عرصه مي باشد .مهمترين و کليدي ترين عامل ، روشهاي تعليم و تربيت بحث الگو سازي است. عروسک وسيله مورد علاقه ي دختر بچه ها براي بازي است ، اين علاقه نشات گرفته از عاطفه ي ويژه ي دختر بچه ها و همچنين به دليل قدرت برتر عروسک در ايجاد حس همزات پنداري و تفاهم خيالي با کودک است .دختر بچه ها ، زنان آينده هر ملت هستند و براي انحطاط هر ملت بايستي دختران و زنان آن ملت را منحط تربيت کرد . پس نقش عروسک در تهاجم فرهنگي نقش برجسته ي را مي توان ايفاء کند ، بنابراين ما بايد دقت کافي را در خريدن اسباب بازي ها و پوشاک و فيلم ها کودک و حتي بازي هاي کامپيوتري داشته باشيم . تا کودکانمان الگوبرداري غلط نکنند.

آيا مي دانيد عروسک باربي فقط يک عروسک نيست ،......

بلکه وسيله ي است براي رسيدن به اهداف شوم سازند اش . عروسک باربي در واقع بر گرفته از شخصيت و اندام و چهره ي يک زن خيابان گرد آلماني بوده است . که نام عروسکي آن لي لي بود.

 

کمپاني متل در آمريکا امتياز اين عروسک (لي لي) را از آلمان خريد ، اين عروسک تغيير نژاد يافت (به نژاد آمريکايي – انگليسي انگلوساکسون ) که بعد باربي لقب گرفت . که اين اسم خلاصه شده ي باربارا دختر رئيس کمپاني متل آقاي هندلر است .جالب اين است که بدانيد : طراح اين عروسک کسي بوده که طراح موشک هاي اسپارو وهاوک در پنتاگون (وزارت جنگ آمريکا) بوده است . اين فرد جک رايان نام داشت ، که به خاطره تخصص و استعدادش در شناخت هيکل زنان به استخدام کمپاني متل در آمد . اين عروسک هدفدار توليد شد و هدفدار وارد کشورهاي اسلامي شده است .با ورود اين عروسک در کشورهاي غربي مخصوصا آمريکا تمام دخترها هدفشان اين بود که با خوردن غذاي کم و رژيم هاي سخت در سن رشد که نياز به تغذيه مناسب داشتند خودشان را هم شکل اين عروسک در بياورند و کمر باريک و خوش اندام گردند .اما عروسک باربي در کشورهاي اسلامي جهاتي مختلف را دنبال مي کرد و تاثيرات بيشتري را بر دختران مي گذاشت که عبارت بود از :

1- طرز پوشش (نيمه برهنه بودن و گاهي بيشتر را ترويج مي کرد )رسول خدا فرمودند :" کسي که در دنيا لباس شهوت انگيز بپوشد خداونددر روز قيامت لباس ذلت بر تنش ميکند و سپس اورا به آتش مي اندازد[5] "
2- آرايش و مدل موهاي مختلف
3- فرم اندام و ...

دختر بچه هايي که با اين عروسک بازي مي کنند و با آن ارتباط برقرار مي کنند . در آينده با الگو برداري از طرز و اندازه لباس ، آرايش صورت و مو و تن آرايي باربي ، نسبت به حجاب ، وقار ، متانت و خيلي از صفاتي که براي يک زن پسنديده است ، بي اعتنا شده و گاهي حتي مقابل آن موضع مي گيرند .امام صادق (ع) فرمود :" خدا به پيامبري از پيامبران وحي کرد : به قوم خود بگو
لباس دشمنان مرا به تن نکنيد و غذاي دشمنان مرا نخوريد
و خود را به شکل و قيافه دشمنان من در نياوريد که دشمن
من خواهيد بود همانگونه که آنها دشمنان من هستند[6] "
به نظر شما واقعاً آيا با بزرگ شدن اين دختر بچه ها که هم بازي اونها يک عروسک نيمه عريان باربي است ، مي توان پوشش مطلوب يک جامعه اسلامي را از اونها انتظار داشت ؟
و آيا ميدانيد چرا صورت باربي ، همانند عروسک هاي ديگر ، صورت يک دختر سه چهار ساله نيست ، بلکه يک دختر 20 ساله را نشان مي دهد ؟ بله ؛ چون دختراني که سن کودکي را پشت سر نهاده اند و پسران جوان ، حتي بزرگسالان به نگه داشتن عروسک هاي باربي ، علاقه نشان دهند . و اينکه بچه ها ناخود آگاه خواهر بزرگتر و يا مادر و يا هر زني را که مي بينند ، با باربي مقايسه کنند و ملاک هاي زيبايي و خيلي از موارد ديگر را از باربي الهام بگيرند و با او الگوسازي کنند .دوست عزيز براي از بين بردن يک جامعه نياز به حمله نظامي و رويارويي نيست ، بلکه با منحرف کردن و جايگزين نمودن يک فرهنگ منحط ، مي توان به همان اهداف رسيد ، باربي عروسکي است که براحتي فرهنگ منحط غربي را به داخل خانه ما مسلمانان مي آورد ، اين عروسک به دختران ما از کوچکي يادمي دهد که جامعه مدرن غربي چه انتظاري از يک زن دارد ؟ بايستي چه اندامي و چه پوششي داشته باشد ؟ دختران ما با الگو برداري از اين عروسک ها است که با مرور زمان و سپري کردن سالهاي زندگي شا ن ، تضادهاي فرهنگي و تربيتي بسيار زيادي را در جامعه ايجاد خواهند کرد و مي کنند . در مورد اين پروژه اي که امروز از آن به عنوان تهاجم فرهنگي ياد مي شود . بيش از آنکه در موردش راحلي تعيين و تدوين شود به نقد و کنايه مختوم مي شود و فعاليت در اين باب بسيار کند و ناموفق انجام مي شود .البته يکي از فعاليت ها در اين زمينه را عروسک دارا و سارا مي توان دانست که به عنوان رقيبي براي عروسک هاي Barbie آمده است . هر چند همين عروسک ملي ما که نمادي از پوشش زنان منطقه اي از کشورمان مي باشد نيز در کشور چين ساخته شده که اين خود جاي بحث دارد . اما به نظر بنده فعلاً اين مهم نيست که سازنده آن کدام کشور است مهمتر اين است که اون از پوشش و حجاب اسلامي برخوردار است .اميدوارم کوچکترين نتيجه اين مقاله در خوانندگان عزيز اين باشد که ترديد و احتياط در خريدن عروسک باربي برايشان ايجاد شود و حتي زمان خريدن پوشاک و اسباب بازي ها و همچنين فيلم هاي کودکان و بازي هاي کامپيوتري وسواس به خرج دهند و با دقت بيشتري خريد کنند .دوست عزيز باربي در 40 سال گذشته با نقش ها و شخصيت هاي متفاوت عرضه شده که هر کدام در راستاي کارکرد تربيتي خاصي و موضوعي خاص بوده است ، مثلا ؛ پرستار ، خلبان ، معلم ، پليس ، ورزشکار ، پزشک ، خواننده ، مهماندار هواپيما و حتي دزد و گدا و خيلي از موارد ديگر .
براي نمونه :
1- باربي با پوشش يونيفرم نظامي ضد تروريست (بعد از 11 سپتامبر و برخورد هواپيماها با برج ها ی دو قلو عرضه شد)
2- باربي انتحاري که براي به تمسخر گرفتن عمليات استشهادي مسلمانان ساخته و توليد شد .
(اينگونه طراحي شده که وقتي دکمه آنرا فشار مي دهي فرياد الله اکبر از عروسک شنيده مي شود و بعد از آن صداي انفجار و سپس صداي خنده عروسک به گوش مي رسد )
3- باربي جنين دار که براي ترغيب دختران توليد شد[7] . ( زيرا دختران آمريکايي در يک دوره ي زماني حاضر نبودند بچه دار شوند چرا که اندامشان حفظ شود)
4- دوست پسر باربي به نام کن ( ) توليد و عرضه شده تا انحرافات اخلاقي را ايجاد کند[8] .
5- باربی سیاه و زرد که به منظور جهانی کردن عروسک باربی ساخته و عرضه شد[9] .
6- باربی ژاپنی ها و چینی ها [10] ( که برای الگو دادن به این کشورها تولید شده )و امروزه تعداد قابل توجهی فیلم کامپیوتری ، انیمیشن ، فیلم سینمایی و مستهجن سکس در مورد باربی تولید شده و می شود . و بواقع در طول 40 سال گذشته عروسک باربی فعال عرصه سیاست در آمریکا بوده است .برای تعلیم و تربیت کودکان ، باربی با مدل های گوناگونی از لباسها در اختیار کودکان قرار گرفت تا خود کودکان شخصیت دلخواه خود را در مدل های مختلف به باربی ببخشند ، اینگونه بود که خریداران باربی با خرید یک عروسک کارشان تازه شروع می شد ، و مجبور بودند تمام وسایل مکمل آن را از قبیل لباس خواب ، وسایل حمام ، مایوی شنا ، لباس میهمانی و وسایل آرایشی و ... را که همه ساله در چندین نوبت نیز تغییر مد داده را تهیه کنند . بدیهی است مدل لباس باربی و تمام آنچه كه تحت عنوان متعلقات عروسك عرضه می شود مدللباس و سایر وسایل مورد نیاز دختران و زنان قرارگرفته و بدین صورت دختران مأنوس بااین عروسك با سلیقه باربی (یا به قول دقیقتر با سلیقه و خواست یك زن آمریكایی) بزرگشده و در زمانی كه به سن انتخاب می رسند دقیقاً دارای سلیقه ای همانند باربی (یا یكزن آمریكایی) هستند.

دوست عزیز سعادت انسان نتیجه اعمال صالحه و اخلاق حسنه است و شقاوتش نتیجه اعتقادات خلاف حقیقت و اعمال زشت است . پس بیاییم سعادت ، یعنی خوشبختی در دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنیم و از شقاوت ، یعنی بدبختی و تیره روزی در دنیا و آخرت دوری کنیم . رضایت حق و بهشت جاویدان نتیجه سعادت ، و دشمنی حق وعذاب دردناک همیشگی ، میوه تلخ شقاوت است .

خداوند متعال سعادت و خوشبختی انسانها را در اطاعت و بندگی خود می داند ومی فرماید : " ای فرزندان آدم آیا با شما پیمان نبستم که بندگی شیطان نکنید ف زیرا او دشمن آشکار شماست و مرا بندگی کنید که این راه راست است[11]




:: برچسب‌ها: نقدعروسک باربی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








این وبلاگ برای زمان نوجوانی بنده است . سال ها است به روز نمی شود . به دلیل مشغله های کاری سال ها است که مدیریت ای صورت نمی گیرد .

ايا از وبلاگ من راضي هستيد؟ايا در آن عضو شده ايد؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اطلاعات درباره ی همه چیز و آدرس hldvpsdk2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 1170
بازدید کل : 24748
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com